Tehetséggondozás, Diáksport

Tehetséggondozás, Diáksport

Magyar előkészítő (7.-8. osztály) – Szabó Attiláné

A felkészítő program a magyar nyelv és irodalom tantárgyakra fókuszál, célja pedig a meglévő tudás rendszerezése és elmélyítése. A foglalkozások során tökéletesítjük a helyesírást, fejlesztjük a szövegértési és szövegalkotási készségeket, valamint bővítjük a szólások és közmondások ismeretét. Emellett átfogóan ismételjük, rendszerezzük és gyakoroljuk azokat a nyelvtani és irodalmi ismereteket, amelyek elengedhetetlenek a sikeres felvételi vizsgához. Az előkészítő nemcsak az elméleti tudás megszilárdításában segít, hanem gyakorlati feladatokkal is támogatja a hatékony és magabiztos vizsgázást.

 

Matematika előkészítő (7.-8. osztály) – Tóth Miklós

A felkészítő program a matematika tantárgyra összpontosít, célja pedig a meglévő ismeretek rendszerezése, elmélyítése. A foglalkozások során fejlesztjük a problémamegoldó készséget, ismételjük és bővítjük az alapvető matematikai fogalmakat, valamint gyakoroljuk a felvételi vizsgán előforduló feladattípusokat. Különös figyelmet fordítunk a logikus gondolkodás fejlesztésére, a számolási pontosságra és a feladatmegoldási stratégiák elsajátítására.

 

Sudoku (2. osztálytól) – Tóth Miklós

A szakkör 10-12 fővel működik, a kezdők kisebb egységű játékokon (4x4, 6x6) megtanulják a sudoku alapjait, a haladók 9x9-es, színes, betűs játékon fejleszthetik készségeiket, képességeiket. A sudoku fejleszti a logikai gondolkodást, a koncentrációt és a memóriát, miközben türelemre és kitartásra tanít. Segít a mintafelismerésben és a problémamegoldásban, ezáltal fokozza a kognitív képességeket. A szakkörön résztvevő gyermekeknek lehetőségük nyílik a tanév során megmérettetni tudásukat különböző versenyek keretein belül. 

 

Robotika szakkör – haladó korcsoport (4–5. osztály) – Fekete-Sófalvi Tímea

A kiscsoportos, haladó szakkörön a diákok célzott felkészülést kapnak a World Robot Olympiad (WRO) versenyre. A foglalkozások középpontjában a LEGO Education SPIKE Prime robotok állnak, melyek segítségével a gyerekek fejlesztik robotépítési és -programozási tudásukat, valamint megismerik a versenyfeladatokhoz szükséges problémamegoldó stratégiákat. A közös munka során célzott fejlesztést kap a logikai és algoritmikus gondolkodásuk, kreativitásuk, valamint a csapatmunkához elengedhetetlen együttműködési készségük.

 

Informatika szakkör (5.-8. osztály) -  Gránásiné Bácsi Tünde

A robotika/informatika szakkör célja az informatika iránt érdeklődő felső tagozatos diákok élményhez juttatása, támogatása új ismeretek elsajátításában. A gyerekek délután műhelyfoglalkozáson vesznek részt, ahol egymást is motiválva, az iskola korszerű HIGHTTECH termében játszva tanulhatnak. Itt robotok építésével és programozásával (MBot2, Lego robot), Scratch programozással foglalkoznak. Megismerkedhetnek a 3d nyomtatás, lézervágás és matricázás technikájával, ezen eszközöket támogató szoftverekkel, szerkesztő programokkal. A microbit programozásban az órai anyagon túllépve új ismeretekre tehetnek szert. 

 

Angol szakkör (6. és 8. osztály) – Sárossyné Kovács Éva Katalin

A szakkör lehetővé teszi egy magas szintű angol nyelvtudás megszerzését, a jó kommunikációs készség fejlesztését, de ugyanilyen fontos az angol nyelv megszerettetése is.  Kiscsoportos foglalkozások keretében elmélyítjük, kiegészítjük a tanórákon elsajátított ismereteket, különböző versenyekre és középiskolai szóbeli felvételi vizsgára készülünk. A munka eredményességét jelzi, hogy az angol nyelvet szerető diákjaink kiváló eredményeket érnek el különböző angol nyelvi versenyeken, valamint a középiskolai felvételi vizsgákon. Az itt megszerzett tudásra a középiskolai tanulmányaik során is alapozhatnak a tanulók.

 

Természettudományos tehetséggondozás (8. osztály) - Horváth Katalin

A természettudományos tehetséggondozó szakkör izgalmas lehetőséget kínál azoknak, akik szeretnék mélyebben megismerni a természettudományok világát és fejleszteni tudományos készségeiket. A szakkör célja, hogy a résztvevők ne csak elméleti ismereteket, hanem gyakorlati tudást is szerezzenek, miközben fejlődik a problémamegoldó képességük.

A foglalkozások során a diákok elmélyíthetik tudásukat a fizika, kémia, biológia és földrajz területén. Emellett a szakkör kiemelt figyelmet fordít a versenyfelkészítésre, melynek keretében a gyerekek megtanulhatják, hogyan készüljenek fel hatékonyan a tudományos versenyekre. 

 

Öko szakkör (7. osztály) – Horváth Katalin

Az öko szakkör egy olyan foglalkozás, ahol a gyerekek megismerkednek a környezet- és természetvédelem fontosságával. A diákok az órákon különféle projekteken dolgoznak: újra-hasznosítási ötletek, plakátok készítése, kísérletezés, túrázás, ismeretterjesztés.

A szakkör célja, hogy a gyerekek ne csupán elméletben, hanem gyakorlati tapasztalatok által is megértsék a természet védelmének fontosságát és motiválja őket, hogy a jövőben felelős döntéseket hozzanak a környezetük védelme érdekében. 

 

Túra szakkör (3.-8. osztály) - Beatrix Gerstmárné Takács

A túrázás számos előnnyel jár. Segít javítani a fizikai állóképességet és erősíti az izmokat. Emellett kiváló módja a stressz csökkentésének és a mentális jólét növelésének, mivel kapcsolatba hoz a természettel. Lehetőséget ad a baráti vagy családi együttlétre, valamint segít megismerni új helyeket és tájakat.

Az idén a hétvégi túrákon elsősorban a Balaton-felvidéki kéktúra útvonalát járjuk le pecsétek gyűjtésével együtt, de lehet, hogy másfelé is kalandozunk a tanév során.

 

Énekkar (2.-8. osztály) – Urmai Rita

Az iskolai énekkar meghatározó szerepet tölt be mind az intézmény, mind a helyi közösség életében. Az éneklés nem csupán művészeti tevékenység, hanem erőteljes közösségformáló hatással is bír, miközben számos készséget fejleszt a gyerekekben.

Az énekkar nemcsak az iskolai és közösségi eseményeket gazdagítja, hanem hosszú távon hozzájárul a gyermekek zenei, személyes és szociális fejlődéséhez is. Egy jól működő énekkar maradandó közösségi élményt nyújt, miközben erősíti az iskola és a település kulturális életét. Az énekkar tagjainak lehetőségük nyílik a tanév során különböző versenyeken megmérettetni magukat.

 

Torna (2.–4. osztály) – Nagy Eszter
A szakkörön a Diákolimpiai mozgásanyag elsajátítása mellett a cél egyéni talaj- és gerendagyakorlatok összeállítása és gyakorlása. Kiemelt figyelmet fordítunk a szép testtartásra és a lágy, harmonikus mozgásra. A szakkörön való részvétel a testnevelők javaslata alapján lehetséges.

 

Játékos Sport (1.–4. osztály) – Nagy Eszter
A szakkör célja az alsós tananyag játékos feldolgozása a kerettantervre épülő sor- és váltóversenyek segítségével. A mozgásanyag elsajátítása mellett kiemelt szerepet kap az együttműködés fejlesztése és a fair play szellemiségének kialakítása. A szakkörön való részvétel a testnevelők javaslata alapján lehetséges. 

 

 

 

 

Iskolai Diáksportkör (DSK)

Személyi felépítés:

Igazgató: Huszár Péterné

DSK vezető: Nagy Eszter

Testnevelést tanítók: Madár-Héhn Katalin, Nagy Eszter

Tagság: Az iskola minden nappali tagozatos tanulója. A sportköri tagság a tanulói jogviszonnyal keletkezik és a tanulói jogviszony megszűnésével szűnik meg.

DSK működő csoportok:

  • Játékos sport
  • Torna

A Diáksportkör célja, hogy foglalkozásai segítségével hozzájáruljon az iskola tanulóinak egészségmegőrzéséhez, és a diákok mozgáskoordinációjának javításához. A játékos feladatok segítségével kedved teremtünk a későbbi sportoláshoz.